Onsdag 11.12

Har igen haft kaffebesök helahalva dagen, roligt så :) Har också gjort Taitaja uppgifter och fått hjärtat halvt upp i matstrupen av dessa hala vägar. Det är som menat att falla omkull i någon vattenpöl och ha dagen förstörd. Skulle vara roligt att veta hur många som har ramlat omkull och fått lårbenet av här på Jakobstads "sandade" vägar..


Ett år mellan dessa 2 bilder. 11.12.2012 & 11.12.2013

11~Berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut.

Jadu.. Den som vet får gärna berätta åt mig. Vill bo i älskade Terjärv helst, med den personen som betyder mest för mig. Att arbeta inom sjukvården vet jag att jag vill, men var och med vad är en annan fråga. Trivs väldigt bra på demensboendet jag arbetar vid, men får se vad jag hittar på i framtiden. Har alltid haft en dröm om volontärarbete eller att få jobba på ett fältsjukhus. Vill resa iväg någonstans och få pröva på att leva livet utanför Finlands gränser.
Sen, när jag har levt mitt ungdomsliv färdigt, så vill jag bygga ett hus, eller köpa ett hus kanske det heter. Om jag ska bygga det så blir det nog inte till något.. En bondstuga skulle sitta fint med ett stort kök och fin trädgård. Barn vill jag ha en vacker dag i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar