Tisdag 1.8

Jag inviger augusti månad med lite shopping. Beställde hem lite baskläder från H&M för några dagar sen samt att jag tog en loppis runda idag. Älskar att fynda på loppis, köper oftast inte kläder på grund av att de brukar se slitna ut, men idag hade jag tur. Hittade dessa tre plagg för sammanlagt 7 €. De ser alla oanvända ut, till och med fast de är stickade plagg som brukar bli noppiga fort. 

Är hösten verkligen påväg eller varför köper jag kläder för kalt väder.



Tänk ändå att jag fick tre plagg för en liten slant, som någon annan inte behöver mera. One man´s trash is anotger man´s treasure. Betalde ca. 35 € för dessa basplagg nedan, fast 3/5 var på rea. 



Visst kan man spara några slantar med att köpa kläder från loppis. Fast vissa kläder vill man såklart köpa nya. På tal om ny så hittade jag en ny klänning från loppis. Win win situation! Klänningen är sprillans ny, i märket Odd Molly. Hittar inte klänningen på Odd Mollys sida, den är säker från en äldre kollektion, men dessa klänningar brukar inte vara billiga. Tittade först på klänningen, kollade prislappen var det stod 60 €. Mycket pengar för att sälja klänningen på loppis tänkt jag. Gick vidare och rotade bland hyllorna. Kom på något sätt tillbaka till den hyllan var klänningen hängde och märkte då att allt var på -50 %. Jihaa! 30 € betalade jag för den. Nöjd. Nu behöver jag bara hitta på en orsak varför jag behövde den, samt när jag kommer att använda den, innan Kim kommer hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar