Onsdag 16.8

Igår kväll slog jag och Kim vad; Kim trodde inte att jag skulle stiga upp tillsammans med honom kl. 7.30 på min lediga dag men jag sade att jag garanterat gör det, och när jag gör det måste han äta gröt till frukost bara för att han inte trodde på mig.
Såklart steg jag upp tillsammans med Kim, men jag hade glömt bort av havregrynen (den sorten som han äter om han måste) var slut. Kan ni förstå hur besviken jag blev.. Såklart har jag varit och handlat idag, så imorgon blir det havregrynsgröt till frukost.

Förutom handlat har jag städat i en evighet idag. Dagen har varit lång när man stiger upp tidigt och inte sover bort hela förmiddagen, så jag har hunnit ha storstädning, diska, laga mat och tvätta kläder. Med storstäda menar jag ha ut mattor, torka dam, dammsuga, tvätta fönster på både in, mellan & utsidan samt tvätta golvet. Jag bytte också mattor i köket, för att vara noga.

Några bilder för att visa er hur rent det är.







Somliga detaljer i vår lägenhet tycker jag om lite extra mycket, som t.ex. våra nya nattduksbordslampor som vi fick till förlovnings present, söta lilla hylla som jag fått av mamma, pannlapparna som mormor har sytt och fåtöljerna som ger vårt vardagsrum en härlig känsla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar