Tisdag 15.8

Jag har sommarlov, kan ni tänka er det! Förra sommaren hade jag semester i tre veckor men åren före det har jag i princip jobbat från den dagen skolan slutat tills den dagen skolan börjat. Hade ledigt i tre hela dagar detta år före jag började sommarjobba, men nu har jag ledigt i ungefär två och en halv vecka förrän skolan börjar! Det känns underbart. Får se hur länge min ledighet håller i sig, för jag har lovat mig som inhoppare/vikarie till två ställen, så de får ringa om jag behövs i jobb. 

Men visst ska jag försöka njuta av att bara va. Har sovit alldeles för länge både igår och idag så nu kan jag inte lida av sömnbrist. Idag har jag dessutom tvättat mattor. Det är troligen något av det tråkigaste jag vet. Det tar länge, är tungt och man borde ha på sig regnkläder från topp till tå för att inte bli genomvåt. Men nu är det gjort iallafall. Imorgon har jag som plan att tvätta fönster på utsidan. Måste få det gjort så länge det inte regnar eller är för kallt. Dammsuga borde jag också göra.

Några storartade planer har jag inte under dessa två veckor, men jag skulle vela sova någon natt på villan samt ta en shopping runda till Kokkola. Om jag bara får något resesällskap skulle det också vara roligt att åka iväg på en liten tripp. Är lite nyfiken på Estland, men om det inte blir av nu får det vänta till någon annan gång. 

Till sist vill jag visa upp vår vackra orkidé så länge den lever. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar