Lördag 26.8

Glad veneziad! Eller villaaslutning eller vad det nu heter. De senaste dagarna har jag till stor del spenderat tillsammans med Linda och lilla P. En sväng till farmors, en sväng till mamma & pappas, en sväng till Köust a.k.a Kaustby på kaffe med några vänner. Har också hunnit baka bröd. Om ni, liksom jag, inte vet vad ni ska göra med alla äpplen som snart är färdiga så kan jag ju tipsa om detta bröd, recept HÄR. Jag hittade inget "rågsikt" så jag använde mig av fint rågmjöl, det är väl typ samma sak? Mängden äpplen ändrade jag också på, "4 rivna äpplen" beskriver inte så noggrant exakt hur mycket äpple som ska vara i smeten, så jag chansade på ett stort äpple från butiken och 5 små halvfärdiga från vårt äppelträd. Brödet blev mjukt och fluffigt, helt ok. Inte tillräckligt fint för en bild dock, så jag lånar bilden från "Tidningen Hembakat".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar