Fredag 18.8

Hade inga planer för dagen när jag vaknade och jag är en sån person som minst har en sak som skall göras per dag. Det behöver inte vara något stort, men något som måste göras som att handla, städa eller träffa någon. Höll på att bli riktigt rastlös av att bara vara hemma, så började baka och göra mat för minst två dagar framåt. Korvsoppa, makaronisallad med skinka och majs samt en hallonpaj.

När det var gjort försökte jag lägga mig ner och läsa, njuta av den lediga dagen, men jisses vad tråkigt det var. När jag har en drös med saker att göra (speciellt skoluppgifter) ja då skulle jag kunna ligga och läsa böcker i flera timmar, men när jag inte har något på schemat så duger det inte. Bestämde mig för att vara lite aktiv, så hoppade upp på cykeln. När jag trampade iväg var det passligt varmt, solen sken till och med lite och allt var frid och fröjd. Jag hann några kilometer så började det såklart regna.. 8,24 km blev det iallafall (enligt min nya vän sport tracker). Kan inte direkt säga att jag njöt, men skönt var det att komma hem iallafall. Det borde bli en trend att ha visir på cykeln eller vindrutetorkare på glasögonen, vi bor ju ändå i Finland var det är rätt stor risk för regn konstant.Tog en varm dusch och hade lite hemma spa, ni vet raka benen, ansiktsmask och smörja in hela kroppen, sådana saker jag gör allt för sällan för att kallas kvinna. Efter allt detta kunde jag med gott samvete ligga och sträckläsa i någon timme. En rätt så bra dag blev det. Ikväll ska vi sticka iväg och äta pizza med några vänner. Ha en bra helg! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar