Måndag 21.8

Den största orsaken till att jag bloggar är för att använda bloggen som en dagbok. Jag har många gånger funderat på att byta bloggportal men jag vill inte gå mist om de gamla inläggen. Det händer rätt ofta att jag bläddrar tillbaka och läser gamla inlägg, tittar på bilder och skrattar åt mina fyndiga texter. 

Igår fick jag lust att läsa om hur det var när jag började studera till närvårdare. Hittade ett inlägg från september 2012 där jag har gjort en lista med 5 saker jag då tyckte att jag ska ha gjort före jag är 20 år. För det första så måste jag ju ha tänkt att jag är gammal när jag blir över 20, eftersom jag borde hinna med dessa saker förrän det. De fem saker var:

"1. Åka på en resa med mina kompisar och ha det kul hela veckan!
2. Hamna i slagsmål med en vild brud och vinna ;) Hahha, Jenna... :D
3. Åka till någon stor festival, som Tomorrowland.
4. Hoppa på tåget och inte ha en aning om vart jag är på väg.
5. Gå färdigt i skolan och hitta the love of my life ;)"

Lite kul att jag iallafall avslutade inlägget med; Hör jag får börja spara pengar om dethär skall gå igenom.. Men man får ju alltid drömma!

Nåja, punkt 1 har jag ju gjort. Var en vecka till Ayia Napa på våren 2015. Dock kände jag inte de människorna när jag skrev listan, men det får räknas ändå. Dessutom var jag ju två veckor med Mili i Danmark 2014 och över en vecka med Martina i Shanghai på hösten 2015. Så punkt 1 - check.




Altså punkt 2.. Antagligen har jag sett en film och fått inspirationen därifrån. Jag är dock tacksam att denna punkt inte är uppfylld, och den är nog inte med på min nästa lista. Punkt 3 var då också ett önsketänkande, dock inte mera. Jag är nog inte så intresserad av någon stor festival, speciellt int Tomorrowland eftersom det är lite väl stort och dyrt för mig. Jag har ju dock varit på en konsert, inte en så stor men en konsert iallafall så - halvt check typ. Punkt 4 är ju inte direkt genomtänkt, hoppa på tåget i Kokkola och "inte veta vart man är påväg" är ju rätt så omöjligt. Interrailing är dessutom ingenting för mig. Jag är inte tillräckligt spontan och lite för kontrollfreak. Om jag åker tåg och måste göra ett byte är jag redan nervös. 

Sista punkte har jag lyckats med iallafall, den viktigaste. Närvårdarskolan klarade jag och inte har jag några planer på att avbryta mina nuvarande studier till sjukskötare heller. The love of my life har jag väl hittat, om det nu finns något sådant. Kim har jag och skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan honom. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar