Måndag 3.9

Hejsan
Tänk att det redan är september? Det börjar vara mörkt på kvällarna och så regnar det minst 5 gånger i veckan, blommorna börjar dö ut och äpplen vara färdiga på träden. Egentligen är hösten en ganska fin årstid, men kall och grå. Jag känner mig åtminstone tröttare nu en i sommars, och nu längtar jag tills det är vinter. Riktigt mycket snö, sådär -8 grader och solen skiner. Sen när man får börja ta fram de tjockaste tröjorna man har, dra på sig yllesockor och ligga under filen när man tittar på en film och dricker glögg, nej nu vill jag ha vinter! Sen när det har varit kallt i en vecka, då kan det bli sommar igen :) Men hösten, den är en sån där lite onödig årstid. Det är för varmt med yllesockor,varma tröjor, tjocka vantar och halsduk men för kallt med bara en vanlig tröja och skinnjacka.

Stora problem här i världen..

Nåja, igår så var jag till Jennas. Där var vi bara lata och låg och pratade om allt mellan himmel och jord. Sen kom Eeki efter oss med traktor, körde runt i byn en stund. Var och tittade på alla Terjärvs fina sevärdheter... Sen körde dom mig till Mr X :) Där tittade vi på filmen The Naked Gun och sen gick vi och sova. Steg upp halv 9o i morse och nu är jag hemma. Skall åka iväg till mormor och morfars och baka en kaka eller hjälpa dom med något, eftersom vi har dagsverk. Sen blir det Jakobstad..

Ha en bra dag!

Domhär halsdukarna är ändå kanske lite väl tjocka..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar