Måndag 10.9

Hejsan
Hade min första praktik dag idag. Var faktiskt roligare en jag hade förväntat mig. Barnen är i åldern 2-4 år och är jäääte söta :') Trivs riktigt bra. Börjar ändra min åsikt lite om att ta inriktningen äldreomsorg, men tror det nog ändå blir det i slutändan. Lättast att få jobb på vårdcenter sen i framtiden.

När jag skulle åka hem från dagiset så startade inte min scooter och bensinmätaren var på noll, så bestämde mig får att fösta gå ut på en lenkki och sen gå till mormor och morfars och äta. Sen kom mamma dit och vi fyllde på bensinen, den startade men så märkte vi att det bara rann bensin rakt igenom hela skrothögen.. Så nu är den sönder. Lucky me! Har inte kört med den nu på en månad nästan och nu, NU när jag behöver den så går den sönder.. Sat... Nåja, nu står den i verkstaden och snälla pappa försöker fixa den :)

Så en bra sak. Janika var hit ikväll med två påsar kläder som hon inte ville ha längre, så nu har jag en del att prova. Hoppas någonting passar. Tack Janika :)

Mitt humör är irriterad! Har en sönder scooter, en uppsats att skriva och är sjukt trött. Vet inte hur jag skall ta mig till dagiset imorgon. Ääh! Snälla fredag kom..

Ha en bra vecka, och ett bra liv. Eller något liknande..


2 kommentarer:

  1. Chill.. Hä fixar si noo å om int na ana så fölar noo mamma eldä pappa di. :) Syns naa i nästa viko tå du kombär tibax ti stan. ( jär kråtar int naa.. ;) ) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå ha e fixa nu.. Bänsinslangern var heilt åv. Joo, vi måst dzä hä :) Bra fö är.. :P <3

      Radera