Torsdag 29.6

Att ha eller icke ha glasögon, det är frågan. Jag trivs med glasögon, men jag trivs också utan. När jag ska vara lite extra fin tar jag till kontaktliserna. I högstadiet hade jag månadslinser och i förra somrars gav jag dem en andra chans, men vetni det var inget för mig. Att krångla in en lins i ögat klockan 6 på morgonen.. Nej tack. Somliga tycker att jag ser äldre ut med glasögon, men vad vet jag. Man är väl så gammal som man känner sig.

Att skaffa nya glasögon är däremot en annan femma. Jag köpte som ni kanske vet nya brillor i mitten av maj. Att bestämma sig för vilka bågar man ska ha är ju ingen enkel match. Sen är glasögon så onödigt dyra. Jag kan väl ingenting åt att jag har dålig syn. Köper dem inte bara för att det vore roligt. På sommaren är det ju ännu värre, jag som älskar solglasögon. Att köpa ett par för 12 € vore roligt, men att köpa ett par för 112 € är inte lika roligt. Har två par med styrka i, men om jag ska använda mina coola brillor från H&M måste jag krångla in ett par kontaktlinser före. Ja.. detta I-lands problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar