Torsdag 1.6

Man brukar säga att tiden går snabbt när man har roligt, och det har stämt in på de senaste dagarna. Har inte haft fram datorn sen senaste blogginlägget.

I förra veckan hann jag vara till mamma & pappas på kaffe x 2, träffade vänner, städat och planterat rabarber samt gräslök med mina icke gröna fingrar. På söndag bestämde jag mig plötsligt för att åka med Kim till Lieto med lastbilen. Vi sov en natt i bilen, åt buffé frukost vid Härkäpakari med en hel del andra chaufförer och stannade för glass ett par gånger. Våra samtalsämnen började bli få när vi kom hem tillbaka. Att hitta på något att prata om är ju inte alltid så lätt.. Hus, livet, skvaller och inredning är inte riktigt Kims favoritämnen om man säger så.

På måndag kväll färgade jag Tiias hår och på tisdag hoppade jag i bilen för att köra iväg mot Vasa. Tog ett stop vid Bennäs för lunch med Martina vid Polaris.


Väl framme i Vasa blev det en sväng via butiken och Alko före kvällens picknick/knytkalas/förfest hemma hos Sara. Som vanligt bestämmer sig vädret för att inte vara på vår sida, så det fick bli en inomhus picknick istället. Men det gick bra det med. Tur att vi är flexibla. Hade en väldigt rolig kväll med fina klasskompisar! Kvällen fortsatta på ett halvtomt Ollis. När vi hade färdig festat var det dags för de obligatoriska vårrullarna/kycklingbollarna. Kvällen avslutades med sleepover hemma hos mig tillsammans med Sara & Pauliina. 





När vi vaknade på onsdag traskade vi iväg till Saras för att äta upp gårdagens picknick rester. Gratis är gott. Hann också träffa Jenna & Misa på kvällen, åt skräpmat och pratade, precis som förr. 

Så är vi framme hos dagens händelser. Hade min sista skoldag idag! Så här inviger vi sommarlovet, som i år varar i hela 3 dagar. Åkte direkt från skolan till Möcs för att göra ett personkort inför sommarjobbet på hemvården. Skulle snabbt äta vid ABC med Marika och Jassi, men när vi steg upp från våra stolar hade det gått lite längre än en liten stund om man säger så. Konstigt hur man alltid hittar något att prata om :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar