Fredag 23.6

Trevlig midsommar till er alla!

Har spenderat de 2 senaste dagarna i Vasa. I onsdags var jag till Jysk för att handla gardiner till min nya etta. Sved rejält i en studerandes plånbok, 120 € för fyra stycken mörkläggningsgardiner.. Och jag som hatar att stryka gardiner, och att hänga upp dem med idiot plast knäppen. Ingen glädje där inte. Men resultatet är jag nöjd med. Eftersom köket ska fixas till lite så har jag inte kunnat plocka kökssakerna i skåpen, men annars börjar jag vara nöjd. En matta är det enda som fattas och kanske något att ha på väggen över soffan.



Kommer att få vakna upp och se mig i spegeln genast från morgonen. Nästan så jag får lite hotellkänsla; spegel, tunga mörkläggningsgardiner och .. ja det var väl det. Hotellfrukosten saknas dock. 


Igår städade jag och Sofia ur den gamla lägenheten. Gav också nycklarna till de nya hyresgästerna. Känns såklart lite sorgligt att lämna sitt "hem", men tror att jag kommer att trivas bra i nya lägenheten också. Tog en paus i städandet och var till Strampen på lunch, vi passade inte direkt in där. Andra hade klätt upp sig och visst vilken gaffel man skulle använda, jag och Sofia visste ingenting. Vi hoppade direkt till huvudrätten, visste inte att vi borde ha beställt något att dricka och att man tydligen skulle betala före man åt.. Fick snopet fråga efter en kassa före vi gick därifrån. Men god mat åt vi iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar