Tisdag 28.11

Praktikperioden är i full gång, eller nästan iallafall. Var i måndags första skiftet, kväll, och idag först morgonskiftet. Känner mej som en blandning mellan en yr höna, en svans och en zombie idag. Så mycket nytt att ta in, minnas och lära sig. Efter morgonskiftet idag somnade jag genast jag kom hem, och vaknade kl. 19.. 

Visst är det roligt med praktik, men det är väldigt tungt att hänga med i svängarna. Har som tur kvällsskifte imorgon, så har nu lite tid att "landa" och vila. Att ha kväll-morgon de två första dagarna är inte att rekommendera, var vid VCS mellan 8-10 + 13-21.15 igår. Roligt men tungt som sagt. Sen att hem, hinna prata av mig åt Kim, äta (liten miss med att inte ha med mat till kvällsskiftet), varva ner och slutligen somna tog en evighet.

Nåja, nog om det. Förberedde mig inför praktiken med att repetera finskan, teori från kardiovaskulära kurssen samt se över lite mediciner. Kröp sedan i badkaret och låg där löjligt länge, lyssnade på två podd avsnitt och försökte varva ner. På måndag före praktikskiftet började åt jag och Sara dessutom skräpmat, gött det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar