Söndag 19.11

Vad har jag haft för mig denna vecka då? Ja ni, i söndags redan åkte jag tillbaka till Vasa. Har haft skola hela veckan, förutom i tisdags. Många praktiska lektioner, var vi b.la. har blandat olika läkemedel, infusioner, dropp, tagit blodprov, lärt oss om vakuumterapi i sårvård, tagit bort stygn/agraffer, gett läkemedel via syre, lagt näsmag sond/slang på dockor, haft simulerade patient case, lärt oss om intubering, övat hjärtlungräddning mm. Det är roligt med praktiska dagar, men det tar också väldigt mycket energi. Har ännu sjuka händer efter att ha "återupplivat" i ca. 5 timmar. 



Utöver skolan och hemuppgifter så har också hunnit ha morgonfika med Sara i onsdag. Steg upp tidigt för att gå iväg och köa för biljetter till ett evenemang, men oturen var på vår sida så vi fick vänd om i dörran i princip.. Istället för att krypa tillbaka under täcket och tycka synd om mig själv, bjöd jag Sara till mitt för att äta frukost. Mysigt var det. Tror det var första gången jag hade kaffebesök lite efter kl. 8 på morgonen. Vi bestämde oss under dagens lopp att vi skulle gå ut en sväng på kvällen, eftersom det var Rock Idolen vid Ollis. Ett riktigt lyckat evenemang, och jag hade en riktigt rolig kväll. 



På torsdagskvällen fick jag besök utav Alexandra. Bakade surprise en äppelpaj! Efter skolan på fredag kom Sofia till mitt, och på kvällen var vi ut och äta med klassen till Bank food & wine. Maten var lite sisådär.. Men en trevlig kväll var det iallafall. Var en sväng till O´malley´s förrän vi ställde oss hemåt, jag med siktet mot Terjärv. 



Väl hemma i Terjärv så ordnade vi (jag, Linda, Janika & mamma) på lördags eftermiddag spa dag med mormor. Mormor fick ha fotbad, fotvård, ansiktsmask, hand peeling samt att vi åt mat tillsammans allihopa. På lördags kväll hade jag och Tiia tortilla kväll, trevligt trevligt. Ibland är det bara så skönt att sitta tillsammans med en god vän, drick en cider, äta god mat, prata så mycket skit man bara orkar och bara vara.

Söndag idag då. Hade inga planer direkt, men har spenderat hela eftermiddagen vid farmen med Kim. Pälssäsongen är igång, så jag lär ju veta var Kim befinner sig några veckor framöver.


Kommer att vara hemma i Terjärv nu till tisdag troligtvis. Detta är sista veckan före praktiken börjar, börjar bli riktigt nervös..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar