Söndag 12.11

En vacker dag i juni körde jag och Kim hem från Kokkola. Jag frågade snällt om vi kunde svänga in via hans mormor & morfars gamla hus. Sagt och gjort. Jag visste nämligen att där fanns en halv gungstol. Halv eftersom den saknade ett armstöd. Rätt så snabbt så hittades armstödet och efter att ha fått bekräftat av svärmor att det var ok, så fick gungstolen åka hem med oss. Sliten och använd var den, men helt underbar!


Kim lovade mig att fixa stolen åt mig som födelsedags present (som var i augusti). Han har slipat den, limmat ihop den och målat den.

-"Original"-

-Slipad & limmad-

Nu är detta ju ett bra tag sedan, men den som väntar på något gott..

Här är resultatet iallafall: 


Nu saknas bara 1) en plats att ha gungstolen på och 2) en fin filt (antagligen virkad). Kissi har redan halvt ockuperat stolen, tydligen är det en bra sovplats. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar