Måndag 4.12

Glad lillajul några dagar i efterskott. Själv hade jag en riktigt trevlig lillajul. Åkte hem till Terjärv i fredags, var på en romantisk dejt till Kappelin grilli, handlade, tog en Köust kaffi med några vänner och bara hade det allmänt bra. Fick min efterlängtade julkalender, så vem är då ledsen? Fick nästan panik när det inte fanns några bra julkalendrar kvar i S-market, sprang på som en 10 åring och tjatade på Kim att vi måste åka till K-market och se om de finns där. Till vår (Kims?) tur så fanns det. Skulle annars ha gått runt och varit sur hela kvällen. Kim fick såklart också en kalender.


På lördag städade jag och pyntade lägenheten litegrann. En ljusstake, en stjärna, "utebelysning" i form av tydligen inte så lysande snöflingor (som jag antagligen har lagt upp helt i onödan eftersom de knappt syns) samt en lillajulsgran som svärmor kom med. Mysigt blev det iallafall. Bjöd över Tiia på kaffe, samt obligatoriska jultårtor och pepparkakor. Fick två lillajulstomtar på besök, men produkter från Dermosil, Veikkaus skrakalender, choklad och en julig blomma. Trevligt det :)


Började sedan ställa mig inför kvällens program, lillajulsfest vid lokaln i byn. En riktigt lyckad tillställning, roligt att träffa människor och äta lite gröt. 



Söndagen var en riktigt slö dag. Låg i princip på soffan tills jag fick skjuts till Vasa. Har nu inlett min andra praktikvecka. Har idag haft ett riktigt givande morgonskifte, fått se och testa på nya saker. Kan inte direkt säga att jag älskar praktik inte, men inte går det någon större nöd på mig. Svårt att vara svans åt handledaren, när man är van att jobba inom vården. Tar en stund förrän jag kan tänka mig in i sjuksköterskans roll, och inte närvårdarens. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar