Onsdag 30.1

Sitter i sängen och är lite halv sömning, har jobbat natt och har ett till nattskift framför mig. I förra veckan började jag inskolning på en ny arbetsplats, nämligen Heimbo och Terjärv vårdcenters avdelning. Trivs faktist riktigt bra. Nyttigt att pröva på hur vården fungerar på olika ställen, samt att det är roligt att lära sig nya saker. Är dock lite ovan att jobba nattskift efter två somrar inom hemvården, men det är roligt att vaka när man väl kommer igång.

Så förutom inskolnings skiften förra veckan så har jag b.la hälsat på Marika, Alvin och lilla Alice, träffat Sofia & Miili vid Miili och Willes nya hem - så fint, vi åt tortillas och satt och pratade i över 6 timmar, blev det väl? Har också varit en sväng på shopping med mormor till Kaustby, och i lördags var jag & Kim tillsammans med några vänner och såg på årets Terjärv revy. Söndagen var så skön, åt våfflor och byggde pussel i någon timme tills Alexandra hämtade mig och vi körde iväg till Vasa. Har haft skola måndag och tisdag, så övernattade vid hennes. I skolan hade vi praktiska övningar på barnpatienter - so out of my league. Barnpatienter är nog den patientgrupp som helt ärligt intresserar mig minst. Var helt slut på måndag, efter 1 hel dag i skolan.. Ovan att sitta i skolbänken kanske? Orkade iallafall släpa iväg mig på ett pass Zumba. På tisdag körde vi hem i det härliga vintervädret - pudersnö & halt.. Hann vila några timmar och sen bar det av till nattskiftet. De va de. 

Har inga fina bilder att bjuda på tyvärr, ska skärpa mig till nästa gång. Bjuder på min favoritlåt för tillfället istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar