Bahia Feliz 28.12-4.1

Som jag skrev i förra inlägget så har jag firat in det nya året på Gran Canaria. Orsaken till resan var för att fira Kims mamma, som blir passligt ung idag. Grattis till dig Babo!

Vi har bott på ett trevligt hotell, Playa Feliz, och fått ha bra väder hela resa. Har ätit allt för mycket mat tack vare all inclusive. Solat, sovit, löst korsord, spelat kort - semester. En dag gick vi från Maspalomas till Ingles för att beundrade nudistranden. Skämt å sido, det var nog sanddynerna vi såg på. 




Djurparken Cocodrilo Park besökte vi, rekommenderar den djurparken starkt framför Palmitos Park. Djuren vid Cocodrilo park var räddade från sämre förhållanden, där fans b.la. tigrar, krokodiler och apor samt att själva området enligt mig var mycket trevligare än Palmitos park. 




Nyårsafton firades med mat, partyhatt och akrobatshow. Tvingade mig att hållas vaken till tolvslaget, men raketerna såg jag inte skymten av - dock hördes de klart och tydligt.




Första dagen på det nya året hyrde jag & Kim en bil, körde på de slingriga bergsvägarna, njöt av de fina utsikterna, åt glass i Santa Lucía, körde via Mogán till Puerto Rico, åt god mat vid stranden, spelade mingolf och bara tog det lugnt. Ca. 120 km blev det iallafall kört. 






 

Vid Aqualand spenderade vi också en dag. Åkte den mest skrämmande rutschkanan jag någonsin åkt förut. Nu är jag ju en liten fegis, som helst skulle ha suttit i solstolen, men Kim tvingade mig att åka i några iallafall. Ångrar det inte. Det var skitkul - men skrämmande. Via prövade också för första gången på fiskpedikyr, trevligt men kittlande. 



Ja, med andra ord har vi haft det riktigt trevligt. En välbehövd semester. Tusen tack för den!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar