Torsdag 22.11

I måndags påbörjade jag min hemsjukvårds praktik vid hemsjukvården i Kronoby, den roligaste praktiken jag haft - hittills iallafall :) Eftersom att jag har jobbat inom hemvården en hel del, är systemen inte helt obekanta för mig. Men visst har jag redan lärt mig mycket nytt. Trivs verkligen med det jobb sjukskötare gör, har inte tyckt att det har varit så värst intressant på de sjukhusavdelningar jag varit på tidigare, men detta är kanonkul. Så det är egentligen det enda jag gjort denna vecka, praktik k. 7-15. När jag kommer hem är jag väldigt trött på något konstigt sätt, förutom i tisdags när jag fortsatte direkt med ett kvällsskift efteråt. 

Denna praktikperiod är 5 veckor lång, men jag delar upp den lite så jag är 3 veckor i Kronoby och sedan 2 veckor i Terjärv på hemsjukvården. Så nu vet ni var jag håller hus ända fram till jul. Borde väl skriva på EA på kvällarna, men det har nog inte blivit av riktigt..

Nåja, nu till något helt annat. Något som jag har bestämt mig för att bli bättre på, är att göra egna matlådor. Eftersom vi äter på kansliet, så betyder det att man måste ha mat med sig. Att köpa färdigmat till varje skift är kanske inte så hållbart i längden, och enformigt. Så nu tänkte jag tipsa om en enkel maträtt, som är enkel att tillreda och håller sig någon dag i kylskåp + att den är väldigt god. Nämligen fyllda paprikor. Finns säker många olika varianter av dessa, läste i något recept att man kan fylla dem med köttfärs och ris. Jag brukar göra en enkel variant; stekt köttfärs, lök, svampar, taco krydda och salsa sås. Ibland tillsätter jag majs, och såklart ost på toppen. In i ugnen typ 30 min på 200 grader -Tada! Till detta brukar jag äta sallad och taco chips. Gött och enkelt att packa ner i matlådor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar