Onsdag 14.11

Det är exakt 40 dagar kvar till julafton. Jag, som alla andra barn, har såklart börjat fundera över min julklapps önskningar. 



Här har ni dem. Pentiks Altto ljusstake är så fin tycker jag, om jag hade nästan 100 € överlöps så skulle jag köpa den som present till mig själv, men nu är läget inte så.. Alfapet har jag önskat av Kim, om jag inte får det så är besvikelsen enorm. Bäst för dig Kim att jag hittar en present under granen! I många år har jag dreglat efter en Kitchen Aid hushållsassistent, nu har jag äntligen hittat en som jag tycker är lika fin, typ fem gånger billigare + att den har en köttkvarn som tillbehör. En finfin Electrolux Assistent yleiskone EKM4100. Eftersom den är dyr, så önskar jag den redan nu som bröllopspresent. Så nu vet ni det. Om vi nu skulle gifta oss en vacker dag. Visst vill Kim också ha den, såklart :) Sist men inte minst, en stor härlig filt som är stickad av tjockt garn. Tycker de ser så varma och mysiga ut. 

Allt detta är ju egentligen väldigt onödiga saker, som jag klarar mig riktigt bra utan. Någon som dock skulle behöva dessa pengar, riktigt på riktigt, är Spirrow Home Shelter. Länken går till deras Facebook sida. Barnen på detta barnhem är helt fantastiska, så hjälpsamma och glada. Dock är de snart utan ett hem att bo i, organisationen håller på att bygga ett nytt barnhem, men resurserna är små. Så om ni kan tänka er att istället för att köpa en sak, en i mängden, och donera några € till föreningen så skulle det uppskattas till max!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar