Måndag 12.11

Har blivit rent utav en tradition för mig att skriva på måndagar, varför vet jag inte. Har väl mest att berätta efter veckoslutet. Denna gång har jag faktist en hel del att skriva om. 

Förra veckan var jag nämligen i Vasa från tisdag till fredag. På tisdag hade jag presentation av min arbetsplan för EA - jag blev godkänd. Tack för det! Skulle helst inte vilja göra om allt. Så nu är jag på gång med skrivandet iallafall. Snälla Jenna & Jesper lånade ut sin lägenhet till mig i Vasa, så har bott där alla de 3 nätterna. Jenna var där mellan tisdag och onsdag, så när hon kom hem från jobbet på tisdagkväll så hade jag varit hemmafru och gjort iordning mat. På tal om det, så gick jag i Citymarket i säkert två timmar, tycker det är en så trevlig affär. Behövde ingenting annat än mat, wc- samt hushållspapper men trevligt att bara traska omkring och se på saker. Och det bästa av allt - ingen känner en! Jag kan se på precis vad jag vill utan att någon vet om det. 

På onsdag fortsatte skolan, plus lite trevligt grupparbete. Efter pluggandet gick jag och Jenna på dejt till Kokokana. Ger restaurangen 9/10 i vitsord. Jag åt en pulled chicken hamburgare som var riktigt god, och sen festade vi till det med efterrätt. 


På kvällen han jag redan krypa under täcket en gång, förrän jag skärpte till mig och gick till Ollis. På Ollis hade Rockföreningen ordnat rockidolen. Ett evenemang som jag varit på förut, och är riktigt trevligt. Deltagare har fått anmäla sig till tävlingen, uppträder och en blir sedan utsedd till publikens favorit - efter röstning, och sedan juryns favorit. Min favorit vann, så jäkla duktig tjej. 



Torsdag och fredag = skola. Så ovant att ha såhär många skoldagar efter varandra. Blev nästan skoltrött där ett tag. På torsdag träffade jag också Sara & Pauliina en stund, och på fredag körde jag iväg till Jakobstad efter skolan för att träffa Sofia & Miili. Hämtade vårrullar som jag har dreglat över i några veckor. Pratade en hel massa, och blev plötsligt överraskad med en försenad födelsedagspresent! Blev så glad <3 Tror dessa tjejer känner mig rätt så bra, deras present var mitt i prick jag: Tidningen Lantliv, choklad, te, fotbehandlingssockor, ljus och garn. Myskväll deluxe! 


I lördags blev det en heldags utfärd till Tuuri med mamma, Linda & Janika. Jag handlade en ny jacka som ni ser på bilden, en topp, telefonskal och julklappar mm. Kims julklapp ser ni också på bilden, tror han fick allt som fanns på hans önskelista - riktigt på riktigt. Vad tråkig han är! Eller önskan om en billyft och liknande blev dock inte uppfylld, men det jag kan bidra med min budget. Nya byxor, skyddsglas, en kompass och en våg med 1g noggrannhet att väga motordelar på? Något sådant iallafall.. Jag fick också en julklapp, en "skinnjacka"! Som jag är såå nöjd över. Tack för den mamma, och pappa :)

 

 


Igår var det ju farsdag. Vi firade med Kims familj vid hans farmor & farfars, och sedan med min familj vid mamma & pappas. Gott och trevligt, som en farsdag ska va - antar jag. Idag har jag varit till Marikas för att intervjua henne angående stress inom vården, för en skoluppgift. Har faktist också hunnit skriva lite på EA mellan svängarna och nu väntar jag på Kim som har lovat att hämta pizza när han har jobbat klart för dagen. Har haft en riktig bra vecka, och denna vecka ser också lovande ut. 

1 kommentar: