Tisdag 16.10

Sitter i sängen och är omringad av både snorpapper och examensarbete-papper. Jag har varit snorig i typ 2 veckor, sen jag kom hem från Ghana. Men i morse valde förkylningen att trappa upp sig ännu ett steg. Kom inte ihåg hur tungt det är att ha stockad näsa konstant.

Har iallafall en bra helg bakom mig. Älgjakten har börjat, så Kim ser man inte mycket av under veckosluten. Men jag hinner ju träffa andra fina vänner mera då istället. Så i lördags var jag först till Lindas på en kaffekopp, vi gick även en sväng och hälsade på morfar. På kvällen hämtade Jenna mig, vi körde iväg till Jakobstad för tortilla kväll vid Catskos med Repe och Misa. Kom dit lite efter kl 19 och var tillbaka hem i Terjärv lite före 2 på natten. Vet inte hur tiden kan gå så snabbt, vi satt och åt & pratade. Mera än så krävs det inte i gott sällskap. 


På söndag hade jag absolut ingen lust att skriva EA, började istället städa och baka. Det var så otroligt varmt, +19 grader! Satt ute på terassen och läste lite artiklar, tillsammans med Kissi. Riktigt mysigt, men eftersom att jag tycker om hösten gör det mig inget fast det vore äkta höstväder också. Var till Kims föräldrars på kaffe senare på kvällen. Blev också lite äventyr därpå. En man hade gått vilse i skogen, så vi hjälpte polisen att leta efter honom. Som tur ordnade allt sig. 

Så det var min helg. Igår skrev jag på mitt EA, gjorde en skoluppgift och var på kaffe till farmors. Idag blir det att försöka kurera mig med massa koppar te, gå till biblioteket för att låna lite böcker, handla, slänga in en älggryta i ugnen och ja.. Det var väl det? Inget extra på gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar