Söndag 28.10

Denna vecka har verkligen gått snabbt. I måndags var jag med mamma, Janika, Theo & Kira till simhallen i Kokkola. Vi och nåågra andra passade på eftersom det var höstlov. Nästan hela tisdagen satt jag och skrev på mitt EA. På onsdag var Tiia hit på en kaffe och på kvällen bytte vi (Kim) till vinterdäck på min bil. Denna vecka har det till och med snöat liite. Kallt är det iallafall, vacker med frost i gräset.



På torsdag hade jag årets första skoldag! Steg upp 5.30 för att köra iväg till Vasa. Hade några timmar psykisk första hjälp, drack en kaffe, gick en sväng till biblioteket och körde sedan tillbaka hem. Kvällen spenderades sedan med att packa älgkött. Var så jäkla trött när jag väl lade mig i sängen, så somnade genast. Konstigt att vara i skola, så längesedan jag hade en lektion senast så det kändes riktigt ovant. På fredag var jag vid Marikas i sisådär 5 timmar. Förstår inte hur en eftermiddag kan gå så snabbt när man inte gör något, bara pratar. Trevligt var det iallafall, så inget att klaga på :)

Igår satt jag framför symaskinen i några timmar. Vet inte riktigt varför, men i Ghana handlade jag 9 olika tyger, sammanlagt släpade jag hem ca. 10 meter tyg. Så nu har jag sytt 14 kuddfodral. Har några tyger kvar ännu, men orken tog slut. Kommer att dela ut dem till nära och kära, som en liten souvenir. På kvällen körde jag iväg till Eekis var det badades badtunna, jag var dock den enda som inte badade, men stod och blandade mig i diskussionerna iallafall.


Idag har jag varit ute på promenad med Jenna och sedan fick jag kaffebesök av Eeki, Jontti  & Ado, som tur hann jag baka ihop en äppelpaj före det knackade på dörren. 
Ny vecka imorgon då igen. Har skola på tisdag, men annars inga planer. Börjar bli lite för lätt att bara vara hemma. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar