Torsdag 8.10

Vilken dag. Har haft en spännande, tung men lärorik dag. Har varit lite hemlighetsfull och inte skrivit ut här på bloggen om mitt och min Taitaja-partners nästa äventyr.
 
Ni minns väl att jag och Martina vann Taitaja Mästare tävlingen inom närvådrargrenen tidigare i våras, början av maj för att vara noga. Vi blev då erbjudna chansen att ta vårt tävlande vidare till andra sidan jorden, typ, nämligen till Kina!
 
-Bild från ÖT-

Våra första tankar om detta var väl inte de positivaste, men att ge vidare chansen till de som kom på andra plast kändes ganska fort som slöseri. Om inte vi åker så vill vi ju inte att någon annan ska få den upplevelsen ;)
Nu är flygbiljetterna utprintade och vi åker om 23 dagar! Ojoj..
 
Idag har vi haft en träff med de/hon som ordnar och tar hand om allt reseplanerande åt oss. Efter träffen åt vi på en kinarestaurang, försökte äta med pinnar utan vidare resultat. Kommer vara några kilo lättare efter resan om jag inte hittar en sked att sleva i mig maten med. Att äta med pinnar är ju en omöjlighet.
Tränade också några timmar i skolan, b.la. utförde vi en vårduppgift, på engelska och med publik. Ja, för såklart är ju tävlingen i Kina på engelska. Fick också lära oss att lägga IV kanyl, fast mera övning på det behövs nog ännu :D
 
 
Fick en fin "medalj" efter att uppgiften var utförd; en söt klocka och ett helt eget stetoskop.
*Hjärtögon smiley*

 
Tävlingen ordnas i Shanghai och ni får gärna hålla både tummar och tår för oss :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar