Måndag 5.10

Halloj. Här ekar det av tomhet. Snart en vecka sedan jag har haft igång datorn och tagit mig tid för att skriva. Detta beror till stor del av att jag har jobbat och sedan haft semester. Har nämligen spenderat veckoslutet på lyxigt vis. Åkte i fredags iväg till Jyväskylä för att tillbringa två nätter på Rantasipihotellet Laajavuori, ett fint spahotell mitt ute i skogen typ. Har njutit till 100 % av att bara få vara och tillbringa all tid med Kim.
 
På fredagskväll när vi hade latat oss en stund i vår lyxiga Junior Suite, gick vi ner till hotellrestauranger och åt allt för dyr mat! Kvällsbuffé i all ära, men har ingen aning om vad jag åt. Försökte i alla fall äta så mycket jag bara orkade, så priset skulle löna sig. Tvivlar på att jag lyckades med det. Nåja, det är ju inte så ofta vi äter på sådana fina ställen.
Badade sedan badkar och bara latade oss tills vi somnade.
 
 
 
 
 
På lördag fick vi äta den efterlängtade hotellfrukosten. Tror jag lyckades äta mig till en mat koma, eftersom jag somnade som en stock efter allt ätande. När jag vaknade bestämde vi oss för att traska ner till spaavdelningen för att bada. Poolavdelningen var helt okej, med stor fönster så man fick njuta av den vackra utsikten; träd och löv så långt ögat kunde nå, plus en glimt av en sjö en bit bort.
På eftermiddagen körde vi iväg in till Jyväskylä, traskade runt bland alla butiker och köpte en Pringles, storshopping! Åt på den finaste restaurangen jag har sett; Classic American diner. Allt var inrett i 50-tals stil, och maten var väldigt god! 10 + poäng till den restaurangen. På kvällen var vi och bowlade och hade det trevligt.
 
 
 
 
Söndagsmorgon bestod ju såklart utav hotellfrukost rond nr. 2. Packade ganska fort ihop våra saker och körde iväg till Tuuri för lite shopping. Ska visa er mina inköp i ett annat inlägg.
 
Tänkte tappa bort mig själv inne på hotelltoaletten.
 
Kom alltså hem igår kväll efter ett helt underbart veckoslut. Oij vad vi har haft det bra! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar