Lördag 17.10

Efter att ha jobbat natt x 2, spenderas denna lördag till störstadel på soffan.
 
Hade igår en riktigt bra eftermiddag med Marika i Kokkola, kom hem men en ljuslykta, några vardagströjor och lite småsaker inför resan. Var också till flera ställen på jakt efter en hederlig, enkel mp3 spelare. Men vet ni vad? Det är tydligen gammalmodigt att använda sådana?! Jag förstår 0. På flera ställen fanns det diskmans och cd skivor att bränna musik/filmer på. Det gör väl igen. Har inte sett någon springa runt med en diskman nertryckt i jackfickan. Men en mp3 är väl inte så ovanligt. Eller?
 
Var in till Expert och frågade om de har en vanlig mp3 spelare, försäljare tittade konstigt på oss, sa att hon skulle kolla på datorn om de finns och kom tillbaka till oss och sa: "Nej, vi säljer inte dem mera. Nuförtiden lyssnar alla på musik via telefonen." Ööh..
 
 
 Nu har jag i alla fall beställt efter en ny mp3 spelare från CDON, hoppas jag hinner få hem den före resan. Jag kör på gammal teknik som jag vet att inte sviker mig. Är nästan ledsen att behöva ta farväl av min gamla, trogna mp3 spelare, 1 GB med AAA batterier. Men tyvärr tror jag inte den rymmer musik för 10 timmars flygresa.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar