Torsdag 6.8

Idag efter jobbet tänkte jag sälja vår katt. Billigt. Åt vem som helst. Detta på grund av överraskningen jag fick när jag kom hem. Mylla! Jees, på mitt nytvättade, spegelblancka, fina vardagsrumsgolv befann sig en hel blomkruka, eller ja, myllan från en hel blomkruka. Aah. Jag som älskar att dammsuga fick börja om igen.. Efter att ha rabblat några svordomar åt detta, slängt ut kissemissen och dammsugit upp skräpet (myllan, inte katten), tänkte jag torka dam av en onödig hylla ovanför vår ugn. Men ack o ve. Såklart tappade jag en burk med 100 tandpetare. Aah. Såklart föll de inte i en liten hög, utan över hela diskbänken och köksgolvet, samt under och mellan ugnen och kylskåpet.
Min tanke: Jag ger upp.
Sket i allt som heter städande och besökte i stället min syster över en bit mat, och bakade en kaka.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar