Onsdag 5.8

Idag har varit min enda lediga dag för denna vecka. Passade på att storstäda dagen till ära. Duktiga jag steg upp halv 8, kastade ut mattor, blommor, soffdynor, kuddar, filtar ja det mesta som gick att slänga ut och vädras. Dammsugande, torkade dam & tvättade golvet. Slarvade alla mattor i bilen och åkte sedan iväg hemhem för att tvätta mina 8 evighetsmattor, vädret var ju perfekt för det. Fortsatte mitt städande med att torka och städa ur köksskåp samt slarva in allt jag hade kastat ut, bara mattorna som fattas. Detta tog hela dagen. I 12 timmar har jag skurat och tvättat. Oij vad jag ska sova skönt i natt, och oij vad det är skönt att ha ett fräscht och lite mindre katthårigt hem! Njuter riktigt av renheten :D
 
Tyvärr börjar min trogna Hello Kitty dammsugare ge upp.. I 3 år har den fått städa upp efter mig, men tror dess tid börjar vara slut. Suger inte upp ett hårstrå om man inte träffar hårstrået mitt i prick.. Detta gör ju at städandet tar ca. 3 ggr längre än vad det borde ta.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar