Fredag 10.7

Jag har en sak att skriva om idag. Det är nattens dröm. Det är så att jag har en vän som förut brukar skriva upp sina drömmar direkt på morgonen för att sedan minnas dem, och ja inte vet jag, kanske på något sätt tyda dem eller bara "uppleva" dem igen. Jag har också någon gång fått en liten bok som hette något i stil med "Tyd dina drömmar". I sist natt hade jag en så obehaglig dröm att den inte går att glömma, och det första jag gjorde på morgonen var att googla om min dröm kunde betyda något, för jag har på något sätt drömt den förut.
 
Drömmen handlade om att jag var i ett hus, som liknade lite ett hotell med magiska hissar och många våningar- Jag var där med några arbetskompisar och kamrater. Till först var allt frid och fröjd, tills det förvandlades till en mardröm. I hotellet släpptes nämligen vargar lös och en "SAW" blandad med "The hunger games" tävling påbörjades.
 
Jag vaknade flera gånger under natten, tände på lampan och gick upp en sväng bara för att inte behöva drömma denna dröm mera och förstå att detta inte var värkligt, men ändå fortsatte drömmen. Usch vad hemskt!
 
Nåja. När jag googlade min dröm fick jag ungefär dessa resultat:
 
Att bli jagad - stress. Du har svårt att hinna, eller orka, med de krav som ställs på dig. Att bli jagad i en dröm, visar ofta en skuggsida – en aspekt av dig själv som du är rädd för och springer undan.
Vargar - Dolda faror i din närmaste framtid.
Hiss - Åka upp eller ned känslomässigt.
Hus -  Många rum = många möjligheter och talanger. Källare: Undermedvetandet. Det som är gömt för dagsmedvetandet.
Tävling, oförberedd - Stressdröm: Rädd inte duga, rädd göra fel. Känna sig testad, vägd, ifrågasatt – kanske blir befunnen otillräcklig.
 
Efter att ha läst detta kände jag mig inte ett dugg bättre.. Tror ni på att drömmar kan visa en viss sanning?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar