Torsdag 28.3

Måste bara skriva av mig lite. Mitt huvud känns så stökigt nu som bäst. Jag har några punkter i mitt liv som jag önskade att var mer fastspikade än vad de är. Eller att jag ens hade lite mera på klart vad jag vill.

-Sommarjobb. Norge? Hemvården? Vad vill jag göra? Sjukhus? Ska jag vara ledig något alls i sommar, eller köra 100 %? Var? Hur? När?

-Examensarbetet.. Blir det någonsin färdig? Hur skriver man en resultatdiskussion? Har jag med allt? Är jag nöjd med mitt arbete?

-Hustomt. Usch. Vi trodde vi hade allt på klart, men nej.. Tydligen inte. Vad nu? Kommer vi hitt vårt ställe, eller vart ska vi ta vägen?

-Skolan -> Jobb. Om 9 månader är jag (förhoppningsvis) utexaminerad sjuksköterska. Vad ska jag då göra? Vad vill jag göra? Kommer jag att få jobb? Ska jag studera vidare? Var skulle jag kunna tänka mig arbete i framtiden? 

Har någon ett bra svar till mig, dela gärna med er.. Har ständigt en klump i magen, speciellt angående sommarjobb. Hur kan det vara såhär svårt? 

Jag har studerat inom vården 3 år till närvårdare + 3 år till sjukskötare, och jag vet ännu inte vad som är mitt intresseområde. Jag trodde allt skulle falla på plats efter praktikperioder på olika avdelningar - men ej. Får hålla tummarna att höstens praktiker magiskt skulle öppna upp mina ögon och jag skulle känna mig som "hemma".

Aaah. Jag orkar inte fundera på detta mera ikväll. För er låter detta kanske inte som något problem, men min lilla värld kretsar kring detta nu. Det mest irriterande är ju att ingen annan kan lösa dessa problem åt mig. Suck.

-Inte dagens humör-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar