Söndag 3.3

Som jag skrev igår så har jag haft finbesök utav Sofia & Miili idag. Alltid lika roligt att träffa dem. Bjöd dem på lunch samt efterrätt såklart. Miili hade också med en väldigt god tårta, så blev dubbelt upp på den fronten. 


Ny vecka imorgon igen då. Har en helt tom vecka i min kalender, förutom jobb såklart. Hela denna månad kommer jag att jobba på hemsjukvården så veckorna ser rätt så likadana ut. För första gången på länge kan jag kanske lyckas skapa lite rutiner i min vardag. Att stiga upp kl. 6 måndag till fredag är något som inte hör till min vardag. Får försöka pyssla ihop ett litet schema åt mig själv, så kanske motion och EA skrivande får sin tid. 

Har alltid tyckt om att jobba treskiftes jobb, men drömt om att få ha ett arbete där arbetstiden är 7-15 och helgerna är lediga. Nu vet jag inte vad jag tycker bättre om mera. Saknar nattskiften litegrann och visst är det skönt att få ha en ledig dag mitt i veckan. Dock vet jag inte om det är så roligt att jobba lördag kväll och söndag morgon, men när man är inställd på det så går det nog bra ändå. Nackdelen med treskiftes jobb är väl att man inte får in några rutiner i vardagen, arbetsschemat ändras så mycket från vecka till vecka. Men sen så är jag inte en rutin människa heller, eller jag har aldrig hunnit bli det. Äh.. Ja får väl ta det som det kommer. Känslan av att jag blir färdig sjukskötare om bara 9 månader gör sig påmind.. Kris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar