Söndag 31.3

Sista mars. Denna månad har faktiskt gått fort. Men skönt att våren är på intåg, och dagarna blir varmare samt ljusare. Längtar faktiskt lite till skolan, en vecka kvar på hemsjukvården och sen väntar skolbänken på mig. Variation är bäst. 

I fredags var jag på en föreläsning om hjärnan, en hjärnkirurg berättade om olika ingrepp man kan gör i hjärnan, olika myter om hjärnans funktion samt vad som sker i hjärnan vid uppkomsten av demenssjukdomar, alzheimers och parkinson. En helt okej föreläsning, tycker ämnet är intressant, men det mesta var sådan som hör till allmän kunskap om sjukdomarna. Sådant man har hört eller läst om tidigare. Men roligt att föreläsningen ordnades, mera sådant tack :) 

Hela lördagen, i stort sätt, spenderades i Victors nya ladugård. Heter det ladugård på standardsvenska? Fähus? Jag vet inte.. Kossornas hem. Vi försökte hjälpa honom med sådant vi kan kunde. Drog bort skyddsplats av alla dörrar, städade, skruvade ihop köksinredning och dylikt. Mamma bjöd också oss alla på mat på dagen, och på kvällen blev det grillmat, gött! En heldag med familjen. På kvällen träffade jag också några vänner en stund. Inget pampas firande för mig i år med andra ord.

Idag gör jag ingenting. Jag har en hemmadag. Ska försöka skriva klart mitt EA. Har så lite kvar, så denna vecka ska jag nog ha det fixat. Sen blir det säkert en hel del finslipning, men det tar vi sen. Inkommande vecka bjuder bland annat på en arbetsintervju, så spännande! På fredag blir det också träff med Sofia & Miili, vilket alltid är trevligt :)

-Kira får pryda detta inlägg-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar