Torsdag 3.5

Så var har jag hållit hus de två senaste veckorna?

Jo hörni, måndag den 23 april fyllde Kim hela 25 år och jag började min nya praktikperiod. Denna gång praktiserar jag på MÖCS tillsammans med en sissi, poolskötare eller vad det heter, på avdelning 8 (hjärt), 9 (lung), 10 (kirurgisk) och 12 (neuro). Min första dag var jag på avdelning 10, hittills enda skiftet där. Trivs väl helt bra sådär överlag, men ganska stökigt att vara på praktik på så många avdelningar. Kommer inte riktigt in i rutinerna och lär inte känna personalen så bra. Tycker jag spenderar all min tid på praktiken, denna vecka hade jag enbart en ledig dag. Men så ska det väl antagligen vara.

Nåja, firade Kims födelsedag på måndagkväll. Har träffat Linda och Pontus, somnat på soffan allt för många gånger, spenderat en eftermiddag vid V&Js, träffat farmor, åkt med coroneten till Köust på kaffe, varit till J&Js bygge, haft besök av Tiia, grillat tillsammans med hela familjen vid mamma & pappas, gjort skoluppgifter, ätit batatsoppa - värt att nämna att det var Kim som kokade den, planerat T&Os bröllop samt varit på promenad med Marika.

Veckan fortsätter med praktik hela helgen, och sedan tre skift inkommande vecka. Ska försöka boka in en tid till frissan nästa vecka, tvätta bilen, stor städa lägenheten, byta gardiner och läsa på tentamen. Har ynka två veckor skola kvar efter praktiken, fort går det.

Inte en endaste bild har jag tagit de senaste veckorna,så bjuder på en gamling från i somras. Lyckliga dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar