Fredag 25.5

Pjuh. Äntligen tid att sitta ner en stund. Har påbörjat packnings kaoset här i lägenheten i Vasa. Nästan allt är nedpackat, förutom det jag behöver i helg. Har gjort dagens goda gärning genom att skänka hela halva köket åt en främling. Eftersom köket hemma i Terjärv är fylld med saker till maxgränsen, så förbjöd jag mig att ta hem "onödiga" saker från Vasa. Allt på bilderna + lite till packade vi ner i lådor och detta utgör nu grunden för en familj som är påväg till Finland. Någon annan behövde det bättre än att det ska stå i vår källare och samla damm.



Har också tvättat mina fönster. Eftersom jag bor på grundvåningen i detta tvåvåningshus, med båda fönstren direkt ut mot trottoaren så var fönstertvättandet lite spännande. Jag har fått många fina kommentarer av fotgängare som gått förbi mig, "Hede blir no braa!" "Vill du komma å tvätta mina fönster också?" "Åhå, tu tvättar tu!" och den typiska "Ja, no sko jag å bod göra hedee..med mera. Vissa har bara sneglat på mig och lett av synen på en lagom svettig tös som står med halva röven utanför fönsterkarmen och med en fot på stolen inne i lägenheten. Det bjuder jag på. Tackar för att jag aldrig mera behöver tvätta dessa fönster.

Inom vilken minut som helst borde någon komma och köpa mina fina soffa av mig. Börjar bli ganska tomt här i min mysiga etta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar