Tisdag 15.5

Vem har tid att sitta och blogga när vädret visar sin bästa sida? Helgen har varit så skön. I fredags hade jag mitt sista praktikskift vid Möcs, lite sorgligt men ändå skönt att ha praktikperioderna färdiga för detta läsår. På lördag var det vårmarknad i byn, jag och Kim gick en sväng på marknaden och köpte sedan årets första lösglass. 


Cyklade iväg till Vibärs på eftermiddagen för att sola, spela volleyboll och dricka några cider. Hade med mig bikinin, men vågade mig inte i vattnet denna gång. Trevligt var det att bara sitta och prata skit en stund i värmen. Såklart blev det att se på hockey senare på kvällen. 



På söndag firade vi mammorna, var på kaffe till Kims mormor och farmors samt hem till mamma och pappas var hela familjen var samlad för en grillkväll. Måndagen blev en soldag, låg flera timmar på terassen och försökte läsa på tent i värmen. Åkte en sväng via Vibers, spelade lite volley och fortsatte resan mot Vasa. Väl framme möttes jag av god dofta av tacokrydda. Snälla Alexandra hade fixat mat färdigt, så det var bara att sätta sig och äta. Alexandra sover några nätter hos mig nu förrän vi tar sommarlov. Vi avslutade dagen med en glass vid havet.


Idag har jag skrivit årets förhoppningsvis sista tentamen! Känns riktigt riktigt bra må jag säga. Ska försöka njuta av denna tid jag har kvar i Vasa förrän jag packar ihop mina saker igen en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar