Tisdag 20.3

Jag har lite tappat min studiemotivation. Jag har så ytte pytte lite kurser kvar i skolan, men tydligen orkar min hjärna inte hålla ut till slutet som det ser ut nu. 

Jag har i helg försökt läsa litegrann på tentamen, men det har inte gått så bra. Igår var tanken på att sätta sig och läsa efter skolan inte ens befintlig. Fast jag senare på kvällen försökte sitta med näsan bland alla papper, så gick infon in genom ett öra och ut genom andra. Idag när jag vaknade bestämde jag mig därav att göra en plan för att inte tappa tålamodet helt med mig själv:

Idag läser jag på engelska, hela dagen. Punkt slut. Imorgon har jag den tenten att skriva, sen är det ur värden. Efter att tenten är upplämnad imorgon låter jag mig själv att ta en lite paus ur studierna. Jag tänker låta mig fira pampas utan att ha dåligt samvete över inkommande tentamen. Jag kommer att spendera min tid med mina fina vänner och försöka tänka på annat. När veckan över över, kommer jag inte att skriva tentamen i neurologi & hematologi på måndag. Nepp, jag tänker inte. Istället anmäler jag mig till omtentamen och skriver den om någon vecka. När jag har energin att läsa och viljan att lära mig.

Detta kanske inte låter så exklusivt  men för mig är det. Jag har aldrig förut skippat ett prov, förhör eller inlämningsuppgift. Aldrig missat en deadline, jag läser alltid bra och mycket inför en tentamen. Hittills i år har jag ett medelvitsord på 4,35. Jag nöjer mig inte med mindre. Men nu som bäst, behöver lilla jag en paus.

Så tänk vad passande att Pampasveckan är här. Nu ska jag njuta utav det fina vädret, vännerna och festerna. Tjolahopp!

1 kommentar:

  1. Låter som en bra plan syster. Tu behöver int alls ha na roko samveti. Ha så rolit på Pampas! Kram!!

    SvaraRadera