Tisdag 13.3

Nästan en vecka sedan jag sist klottrade ner några ord här på bloggen. Har haft minst sagt fullt upp, med både studierna och livet över lag. 

Som jag sist skrev, så var jag mitt i tentamens läsande samt planerade en utekväll. Sagt och gjort; på torsdag efter skolan + läsande, drog jag på mig halaren och traskade iväg till Saras. Mötte upp med lite folk förrän vi gick iväg till Leipätehdas för att köa oss in på halarkalas. Mina lilltår höll på att frysa bort, men annars var kvällen riktigt lyckad.



På fredags steg jag upp i tid för att hinna stress läsa lite inför grupptentamen. Jag hade en dålig magkänsla efter tenten, så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Funderade först på att lägga mig i sängen här i Vasa och bara sova bort resterande tid på denna planet, men sen beslöt jag mig för att köra hem och äta pizza med Kim istället. Råkade också trycka på tvn när en film började, och jag såg på hela filmen?! Filmen hette The longest ride, och den var riktigt bra. Några tårar fällde jag till och med. Tror det var första hela filmen jag såg på för detta år. 


På lördag var det talko dag för hela slanten! Linda & Simon flyttade in i deras nya hus, så vi var där hela dagen för att hjälpa dem med flytten, samt åt tacos och myste med syskonbarn. Söndag bestod igen en gång utav tentamensläsande.. Hann ut och gå en sväng tillsammans med Tiia, men annars var näsan i boken hela dagen. 


-Kira <3-

På måndag körde jag till Vasa för en lektion om neurologisk övervakning, följd av en kväll med tentamens läsande. Idag skrev jag tentan, och livet känns redan mycket lättare. Var på en 1 1/2 timmes promenad med Sara ikväll och försökte tänka på något annat en skolan för en liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar