Fredag 27.10

Vad passar inte bättre än att baka när man är hemma och förkyld. Jag hittade här om dagen ett recept på äppelbullar, och eftersom vi har äpplen i överflöd så passade ju det bra. Receptet var enkelt, men jag är nog faktiskt ingen stor fantast av att baka bullar. Det är jäsande som är såå tråkigt. När alla ingredienser är blandade skulle jag helst vela baka ut bullarna genast, inte vänta en halv timme och sedan ännu en halvtimme till förrän jag får slänga dem i ugnen. Nåja, goda blev dom väl. Lite mera fyllning skulle kanske ha behövts, men nu vet jag ju till nästa gång. Försökte ta lite steg för steg bilder, men det gick ju lite sisådär...




Fyllningen hamnade tydligen lite på sidan, men att.. Kanske det bara var en bulle som blev lite speciell. Återstår att se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar