Lördag 7.10

Hon är hemma! Vår lilla Kissi har kommit hem tillbaka <3 Hon verkar må bra, hungrig, lite orolig, hårtovor och rastlös. Men allt är iallafall ok. Var igår tillsammans med Kim och sökte efter henne i någon timme, men hon har tydligen sen i onsdags varit inlåst i en grannes källare. Nåja, tur i oturen. Allt är ju bra nu :)

-Ny kammad-

Så, vad har jag gjort denna vecka förutom oroat mig för Kissi? Jo ni. I måndags åkte jag till Vasa, skrev tentamen i "Graviditet och förlossning" som gick helt ok. Efter skolan kom Sara och Pauliina på kaffe, så där satt vi och spenderade någon timme med att prata och undvika att börja läsa på nästa tent. När de gick hem tänkte jag att nu, nu börjar jag göra anteckningar inför provet. Men vettni, då var plötsligt mitt häfte fullt och jag var tvungen att traska iväg in till stan för att köpa ett nytt. Spenderade igen några timmar på att undvika tentläsningen, tills jag fick ta mig själv i kragen och sätta mig ner för att läsa. 

Tisdagen började med sovmorgon och sedan skola på eftermiddagen. Fick för mig att fråga om någon var intresserad av ett kafé besök efter skolan, och såklart ställde Sara och Sofia upp på det. Det var riktigt mysigt att sitta vid Sweet Vaasa, tycker om kaféts inredning. Efter att ha tryckt i mig en bit kaka gick jag iväg till gymmet. Har börjar gå till Ladies Club & Spa på tisdagar, eftersom jag får träna där gratis via ÅA motion. Tycker att gymmet är riktigt trevligt. Det finns alla de maskiner och redskap jag behöver, pass som man kan gå på om man vill, en big screen vid löpmattan var Friends brukar visas, pool, solarium, massagestolar och kaffe. Ja ni hör ju själva. Ett plus är ju också att det enbart är menat för kvinnor, så inga krav på utseendet om man säger så.. Kom hem efter en timmes träning, lade på mig en ansiktsmask och kröp ner i badkaret. Alltså skönt! Kan en dag bli mycket bättre än så? Tentläsandet gick det ju åter igen inte så bra med..


Tidig väckning på onsdag, skola från 8.15-14.15. Det var tydligen kanelbullens dag, och det bjöds på gratis kanelbullar vid Rewell Center, så såklart tackar man ju ja till det som bjuds. Annat vore ju oartigt. Kom hem och lade genast pyamas byxorna på mig så jag inte skulle smita iväg och hitta på något annat. Lästa på tent i stort sätt hela dagen. Träffade Alexandra en sväng, men annars var jag som fastklistrad vid köksbordet. Vet ni den där ångesten dagen före tent, när man borde ha läst och borde kunna en hel del om ämnet, men sitter där och fattar noll? Så kände jag. Bestämde mig för att sitta och läsa till kl. 22, gå och lägga mig och skippa morgondagens lektioner för att plugga in det sista.

-Saras bild-

Så på torsdag steg jag upp, tog en dusch för att vakna, åt och traskade iväg till skolan. Satt där och försökte tillsammans med Sofia sammanfatta vad det vi är vi ska tentera. Ämnet "Immunologisk ohälsa - immunbrist & autoimmuna sjukdomar" är kanske int mitt favoritämne. Tenten gick iallafall oväntat bra. Turen var på min sida om man säger så.. Firade med att göra ännu mera skoluppgifter, baka två äppelpajer som jag genast frös ner och titta på Paradice Hotel. 

Fredagen kom till slut. Skola på förmiddagen, träffades med Sofia & Fanny efter skolan för att göra en presentation till nästa vecka och åt äppelpaj. Hoppade sedan i bilen och åkte hem till Terjärv. Hade hela veckan väntat på att få åka hem och söka efter Kissi. Sagt och gjort, efter att ha slängt i mig lite mat började sökandet. Ingen katt någonstans. Gick dystra in och lade oss på soffan.Glädjen att få vakna idag på morgon till ett meddelande var det stod att Kissi är på utsidan var så roligt! Vi firade med våfflor, och Kissi fick äta glass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar