Onsdag 25.10

Igår var en spännande dag för mig, det var nämligen dags för kanylering. Jag har inte haft en kanyl i mina ådror som jag minns av, vet att jag har haft när jag var liten men har inget minne av det. Vi fick öva oss att sticka i.v. kanyler på låtsas armar/händer till först och sedan på varandra. Fanny fick äran att bota min kanyl skräck, och hon lyckades bra. Jag fick sedan sticka henne tre gånger utan något resultat.. Stackaren. Får trösta mig med att inte läraren klarade av det heller, så då måste hon vara svår stucken.

Visst har jag lärt mig mycket i skolan men detta var nog det mest spännande. Har varit nervös inför detta sedan jag sökte in till utbildningen, och så gick det såhär smärtfritt. Det kallas att vara orolig i onödan.. Nu skulle jag bara vela göra detta om och om igen tills jag känner att jag kan det, och det lär ju ta ett tag. Men som man brukar säga; övning ger färdighet. Synd bara att detta kanske är den enda gången vi får lägga kanyl i skolan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar