Söndag 22.10

- Beskriv hösten hittills med tre ord: Vacker, kall & mörk. Vilken kombination.. Hösten är min favoritårstid, men usch vad det känns kalt att traska iväg till skolan på mornarna. En kväll låg jag färdig i sängen kl. 20.50 för att jag trodde det var dags att sova, det hade ju varit kolmörkt därute redan en bra stund. 

- Vad är det bästa/sämsta med hösten? Det bästa är väl de vackra färgerna, älskar hur löven färglägger hela naturen. Höstkläderna är ju också så mysiga. Det sämsta är nog mörkret. Att det är mörkt på natten gör ju ingenting, men det kunde nog vara ljust på kvällarna. Att dessutom veta att den ljusa dagen bara blir kortare och kortare under vintern känns ju lagom uppiggande..


- Hur höstmyser du? Jag höstmyser året runt, ingen skillnad på årstid. Yllesockor, en varm filt och någon varm dryck. Nerkrupen i soffan, helst tillsammans med Kim och Kissi. Något gott att äta skadar ju inte, speciellt Fazers choklad med pepparkaka. När jag är ensam i Vasa tycker jag att det är trevligt att krypa ner under täcket och läsa en bra bok. Lite mysiga ljus är ju också trevligt. 

- Din favorit outfit i höst? Outfit.. Öm, får jag ändra frågan till favorit klädesplagg? Tack. Det är stickade tröjor, fleece och yllesockor. 

- Ett måste i höst? Äppelpaj. Den som inte har bakat äppelpaj i höst får skämmas!

- Te VS varm choklad? Den var svår. Te dricker jag oftare men varm choklad är nog snäppet godare. Äh, jag säger te. (Eller glögg, den säsongen ju såklart inledd). 

- Vilken är den höstligaste maträtten enligt dig? Älgkött. Kim är med i älgjakten så på hösten blir frysen full av älgkött.

Nästan som på restaurang

- Filmkväll VS höstpromenad? Beroende på humör. Jag är ofta väldigt rastlös, hittills i höst har jag sett 3 hela filmer från början till slut. Obs! Serier räknas inte. Kan sätta mig i soffan för att titta på tv med Kim, men oftast slutar det med att jag blir uttråkad och hittar på något annat eller så somnar jag och blir sur när Kim väcker mig. Eftersom hösten är en så vacker årstid så är det roligt att vara ute på promenad, dock i sällskap av någon god vän. Så jag väljer båda. 

- Äpplen VS plommon? Plommon? Vad är detta för fråga? Äpplen såklart. Väldans chat om äpplen här nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar