Onsdag 13.9

Idag har jag testat på något relativt nytt för mig, nämligen yoga. Har testat yoga en gång tidigare och det var på Lindas möhippa, samt några gånger via Youtube-klipp men det räknas inte. Jag tycker att dagens yogapass var helt okej, om man klarar av att stänga av tankar och lugna ner sig så är det rätt så skönt. Det är ju en konst och handlar om teknik, som allt annat. Ska nog ge detta en chans, har blivit riktigt styv och stel så tror detta gör mig väl. Höften hoppar, axeln knakar och kotorna i ryggraden knixar till vid utandning... Dessutom gör det ju ingen skada att varva ner riktigt ordentligt ibland och hitta någon form av lugn.

 Här i Vasa är det på något sätt lättare för mig att komma igång med lite motion, dels för att det finns så många saker att pröva på här om man jämför med Terjärv och dels för att jag har mycket bättre rutiner när jag befinner mig i Vasa. Här har jag inte lika många "undanflykter", för skolarbeten lägger man ganska snabbt till sidan om man hittar på något annat att göra. Jag är detta år, liksom förra, med i ÅA motion. Rekommenderar att ni som studerar i Vasa tar en titt på deras hemsida om ni är intresserade av att gå på olika pass, motionera billigt och pröva på nya saker. 

-Bild från Lindas möhippa-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar