Måndag 18.9

Hösten börjar som sagt smyga sig på. Kvällarna blir mörka, solen känns verkligen inte lika varm mera och om vi har haft någon sommarvärme så är den slut. Detta leder också till att blommorna börjar ha gjort sitt. Mina blommor som jag hade på terassen började se lite ledsna ut. Jordgubbsplantorna har producerat sina gubbar, smultronen börjar bli få och bladen bruna. Jag kan inte säga att jag sörjer så värst mycket. Att vattna blommorna minst två gånger om dagen under de varma dagarna, och att ens komma ihåg att vattna dem över huvudtaget, har inte direkt varit min starka sida. Nu är de hur som haver bortkastade.


Men visst har det varit roligt att på morgonen kunna plocka färska bär. Smultronen har varit ett vinnande koncept, de är inte så noga med att få vatten, tål värmen samt kylan och kräver ingen omvårdnad. Lättskötta, söta och goda. Dessa kommer jag troligen att plantera nästa sommar också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar