Fredag 15.9

Fredag betyder hemfärd. Har skola till sen eftermiddag men sedan bär det av mot Terjärv! Bjuder på en veckans bästa, eftersom det är fredag så räknar jag min vecka från förra fredagen till idag. 

- Veckans bästa händelse: Förlovnings festen i lördags. Hade en riktigt rolig kväll med fina vänner.

- Veckans värsta händelse: Min bilfärd till Vasa i måndags. Jag hade tänkt åka till Vasa på söndags kväll, men eftersom klockan blev så mycket och lägenheten såg ut som en soptipp så bestämde jag mig för att åka iväg tidigt nästa morgon i stället. Skolan började kl.9 så jag startade lite före 7. Rätt så skönt att köra på morgonen. Stannade för att tanka, bensinautomaten fungerade inte, jag blev stressad, hoppade i bilen och körde iväg, hörde en smäll, märkte att jag hade glömt att skruva fast korken till tanken samt stänga luckan, fick köra till sidan av vägen för att stänga den, åkte till nästa bensinstation och tankade, hamnade bakom två lastbilar + en paketbil med släp, körde om den sista av nämnda i Oravais, började känna mig smått stressad, hittade ingen parkeringsplats vid skolan (vem bygger en ny skola utan en parkering?!?), parkerade halvt olagligt, sprang till skolan och hann precis! Vilken färd.. Hade pulsen på hundra och humöret på 0.

- Veckans bästa maträtt: Jag älskar skolmat för att det är så billigt! En dag åt jag tomatsoppa, bröd,sallad och måltidsdryck för 85 cent. Ett kap! Vid restaurang Alere, som är vid skolan, har de varje dag minst två maträtter för det priset. Men bästa maten är väl nog ändå hamburgaren vid Poncho Villa.

- Veckans bästa köp: Helt klart min gula nya tröja, från H&M. Om jag får säga två saker så är jag också riktigt nöjd över mina nya skor.



- Veckans nyhet: Jag har blivit riktigt morgontrött. Eller inte kanske morgontrött, men morgon lat. Skolan har några dagar denna vecka börjat vid lunchtid, så jag har haft sovmorgon. En dag hade jag klockan att ringa 8.30, snoozade i 9 minuter, ändrade alarmet till kl. 9, låg med öppna ögon och bara stirrade utan att tänka på något speciellt. Stängde av klockan när den ringde, snoozade igen i 9 minuter x 2 och tvingade mig sedan upp. Då var klockan alltså 9.18. Hade ca. 40 minuter på mig att duscha, föna håret, klä på mig, sminka mig och slänga i mig en yoghurt förrän det plingade på dörren och Sara ( & sedan Pauliina ) stod utanför. Detta är inte likt mig eftersom jag brukar vara i god tid. Har bara så otroligt svårt att få mig själv upp ur sängen.

- Veckans serie: Paradise Hotel Sverige. Alltså vad skulle livet vara utan lite PH? Humor, drama och Smail. *Hjärtögon smiley*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar