Torsdag 9.1

Nu när jag sitter hemma i sjukstugan tänkte jag passa på att fylla i lite listor, tycker själv att det är intressant att läsa andras listor om dem, så här kommer nu en om mig. Frågorna är plockade lite härifrån och därifrån. 

Favorit mat: Uuu.. En klurig en. Favorit hemma mat är nog någon form av texmex, tortillas, tacotårta, tacograteng.. Skulle kunna äta tortillas typ dagligen. På restaurang blir det nästa alltid höns med getost. Älskar getost på restaurang.

Vad har du alltid i kylen: Inget spännande. I frysen finns alltid älgkött. I kylskåpet alltid mjölk. Riktigt vanlig husmanskost. Tycker överlag om att ha mycket torrvaror hemma. Därav behöver jag ett skafferi. 

Fulaste plagget: Tjaa.. Ett plagg som jag äger men som är riktigt fult är ett par byxor från Ghana. Köpte dem utan att prova dem. När jag sedan skulle klä på mig dem så blev jag väldigt fundersam. Man ska liksom binda ett band runt midjan, sedan lägga på sig byxorna som en flex-blöja (ni som vet - ni vet) och knyta ett varv till. Dålig beskrivning men ja.. Har inte använt dem sen jag kom hem, om man säger så. Men ett roligt minne.

I min trädgård vill jag odla: Allt möjligt! Jag vill ha lite av allt. Bara så lite så man äter upp allt. Lite jordgubbar att lägga på glass, lite hallon, ett litet växthus med några tomat plantor, gurka, paprika, en liten rabatt med sallad, lök, morötter. Åå vad mysigt. Måste bara hålla det så litet som jag inte drunknar i jobb, tycker nämligen inte om att göra sylt och saft. 

Favorit färg: I klädväg tycker jag om svart, blått och mörkrött. På lakan och handdukar vill jag helst ha grått eller mörk blått. På väggarna får det vara ljusa färger eller vitt. Tycker om når man har någonting som sticker ut ur mängden, exempelvis har vi en grå soffa men två gammaldags rosa fåtöljer som jag älskar. Tycker också att gult är fint. Beslutsångest. 

Inredningsstil: Lantligt, men inte för gammalt. Jag slänger in några inspo bilder så förstår ni. Vill ha det ljust och lugnt, men med varma toner. Gärna lite pärlspont här och där.  



Detta lägger jag mest pengar på: Nu som bäst vårt bygge, såklart. Om man tänker såhär i vardagen så är det nog mat.

Favorit på Youtube: Tror jag måste säga Therese Lindgren. Tycker hennes videos är roliga att se på. Har också tänkt läsa hennes bok en vacker dag. Har också mer och mer börjat se på familjen Torsgården (ja Sofia och Miili, ni hade rätt).

Äckligaste drycken: Helt klart varm majsmjölk! Besvikelsen var stor när jag trodde jag hade beställt appelsin juice men fick majsmjölk, detta skedde dock i Shanghai, så blev väl lite fel med språket antar jag. Annars är jag heller inte något fan av öl.

En ovana jag har: Jag topsar mina öron dagligen. Har försök minska på min ovana, men tycker det är så skönt!

Vad vill du göra om 10 år: Jag vill bo i vårt färdiga hus, med vår färdiga gårdsplan. Förhoppningsvis vara gift, men Kim för att göra saken tydlig. Möjligen ha ett barn eller två, om möjligt. Jag önskar att jag hat jobb på en arbetsplats där var jag trivs, om det så är inom vården eller inte. Jag hoppas att alla inom familj mår bra, och att jag håller på att planera en två veckors semester till ett fint, varmt ställe. Kanske att jag har några hönor, men det lär förbli en dröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar