Söndag 19.1

Mitt evighets hostande börjar äntligen, förhoppningsvis, leda mot sitt slut. Hade ordentlig hosta i över en vecka, så minst sagt skönt att kunna börja sova på nätterna igen. Det tycker säkert Kim också. Har nog varit i jobbet, men pinsamt att gå runt och hosta och stinka av mynthon.. 

Förra helgen gick i arbetets tecken. En kaffe med Tiia var egentligen allt jag hann med, så var veckoslutet över.  Förra veckan hade jag fyra inskolningsskift på lung- och astmaenheten. Eftersom att jag har ett vikariat som pol-skötare så ska jag kunna jobba på flera olika platser, varav just denna enhet är en. 

En sväng till optikern, en kaffe med Alexandra och ett morgonskifte vid Backebo stod också på schemat. Satt hela fredagskvällen vid mamma & pappas och bara pratade, trevligt så. Lördagen spenderades till stor del i Kokkola med Kim. Uträttade lite ärenden och hälsade på Kims mormor vid sjukhuset. På kvällen kom Jenna & Repe till vårt, spenderade som vanligt flera timmar åt att dricka te och skvallra. 

Idag fick vi vakna upp till lite vinter väder, så har varit på en promenad med Linda. Sitter nu som bäst och väntar på att Kim ska komma efter mig, så vi hinner på en kvällskaffe till hans föräldrars.

Så har också denna vecka kommit till ett slut. Nästa vecka ser ut att bli en trevlig en. Har inplanerat träff med Alexandra, Jassi och Emma en dag och med Sofia & Miili en annan. Ska på Terjärv revy på fredag, och har inga andra planer för helgen. Även denna vecka är jag på lung- och astmaenheten på inskolning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar