1.1.2020

Gott Nytt År 2020!

Firade absolut inte in det nya året, kan man säga. Låg på soffan, såg på en dålig film och var bitter. Var i jobbet på dagen med sjuk mage, hann bara hem så kastade jag upp. Mådde bra efter det, men vågade inte visa mig bland folk om jag skulle vara en smittobärare av en vidrig vinter magsjuka. Mår som tur mycket bättre idag. Så förhoppningvis var det ett kortvarigt insjuknande. Men typiskt att det ska ske på nyårsafton..

Så, nytt år då igen. Ett år som inte består av skola, uppgifter och tenter. Skönt. Hoppas att detta år ska bestå utav lite mer rutiner. Väntar på att känna mig bekväm på min nya arbetsplats, komma in i någon form av vardag och få en regelbunden inkomst. Hehe.

Höjdpunkten detta år blir förhoppningsvis vecka 19-20 när vårt hus kommer! Om vi hinner med alla förberedelser det vill säga.. Hoppas på en varm och kort vinter, för en gångs skull, så vi kan börja med husgrunden så fort som möjligt. Oij vad jag väntar! Och standard frågan; när ska ni flytta in? Svar: när det är klart. Tänker inte stressa. 

Annars har jag faktist inte några planer för 2020. Har arbetskontrakt fram till slutet av augusti, så får se vart det bär av efter det. Storebror Victor fyller 30 år i vår, så det ska väl firas på något sätt. Kims farfar fyller också jämna år, så kanske det blir fest där med. Inga bröllop vad jag vet av ännu, men någon får ju gärna överraska oss med en inbjudan. Vi tar året som det kommer helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar