Måndag 22.1

Måndag igen en gång. Förra veckan bestod utav praktik, kaffe med Sara & Pauliina, träffade Jenna en kväll och åkte hem till Terjärv på fredag. Väl hemma blev det storstädning fredagskvällen till ära. På lördag var det svin kallt ( -17 när jag steg upp på sena förmiddagen) men så vackert! Var på talko till Linda & Simons hus med hela familjen, skruvade Ikea skåp i någon timme. 




På kvällen var vi till lokaln en sväng, eftersom Terjärv revy hade premiär. Blev ingen vild kväll för min del, men trevligt att få träffa lite folk iallafall. Blev ingen sovmorgon på söndag heller, fick besök av Janina som är Mary Kay konsult och kom och försökte lära mig att sminka mig. Skämt åsido, eller?, så hade jag ställt upp på en före-efter sminkning till hennes portfolio. Roligt var det iallafall, och visst lärde jag mig några nya saker. 


Hann till farmors på eftermiddagskaffe och sen blev det pizza dejt i soffan tillsammans med Kim förrän jag åkte tillbaka till Vasa igen. Denna vecka är jag på "instrument" sidan vid dagkirurgin, så jag följer med instrument sjuksötaren/passaren. Är döds trött efter första skiftet, och vet inte hur många sterila förpackningar jag lyckades förstöra.. Men hej, övning ger färdighet! Nu tar jag natten, nya tag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar