Måndag 15.1

Har inte haft fram datorn på över en vecka, vilket jag tycker att är bra, men därav inga inlägg. En resumé av de gångna dagarna: efter Ruka resan hann jag träffa Tiia & Eliisa, äta alldeles för god frukost, vara till mommos på kaffe, vara ute på promenad, träffa Linda & Pontus samt fira svärmors födelsedag förrän jag åkte iväg till Vasa. 




Älskar det fina vintervädret. Om alla vinterdagar skulle bestå utav solsken så skulle vintern antagligen vara min favoritårstid. 



Bästa Pontus <3


Förra veckans måndag började en ny praktikperiod, tre veckor på dagkirurgiska enheten på Vasa centralsjukhus. Började med en vecka inom anestesi, och svansade efter en anestesi sjukskötare. Har nu denna vecka bytt "område", och är i uppvakning. Träffade  i förra veckan också Sofia, Sara och Pauliina över en kaffe, var på gym, åt tortillas med Miili, var på zumba och åkte sedan hem med Alexandra på fredag. Fredagskvällen spenderades vid mamma & pappas, på lödrag träffade jag Catsko och min ultimata lördagskväll bestod av att tvätta Kissi (som hatar att bli tvättad men var så smutsig så hon inte hade något val). 



Hade en skön söndag tillsammans med Kim, vi åkte iväg till Finnsjön för att spana in älgspår och grilla korv. Hade med oss varm kakao och frusna bullar som vi värmde på en särvetthållare på kaminen, man får ju inte vara dum. Så mysigt. Synd att söndagskvällarna måste avslutas med att jag åker iväg till Vasa. Speciellt nu när jag har praktik så är tiden hemma i Terjärv mycket kort. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar