Måndag 31.10

Det märks verkligen att november är på intåg. Efter att ha ställt om klockan till vintertid så är det ju mörkt redan före man har hunnit vakna ordentligt. 

Glögg drickandet är invigt, bilen har vinterdäck och vinterkläder samt skor har jag använt redan ett par gånger. Det stora frågan är då; när kommer snön?
Försökte spola tillbaka minnet av när sön kom i förra vintras, och hittade inte en bild med snö på förens 4 december, fast på 2014 har jag tagit bilderna här nedan den 4 november!

Jag har däremot inget emot mörkret, så länge jag får vara inomhus såklart. Sitter nu som bäst med en mysig, varm, lurvig tröja på mig och skriver i mörkret. Om inte Kim redan skulle sova, så skulle jag garanterat ha ett par yllesockor på mig. Men vill inte väcka honom med att prassla i klädskåpet, så mina fötter för bli insvepta i en filt i stället.

Ett ljus, ett avsnitt Paradise Hotel och en mycket kall katt väntar denna mörka måndags kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar